BTK:s Junior riktar sig till SAMTLIGA juniorer som har utvecklats förbi MAXIGRUPP (grön).

Här finns en bredd av spelare med olika fokus och på olika nivåer. Kanske har du som mål att börja tävla och att så småningom bli del av Junior PRO, kanske vill du fortsätta träna tennis regelbundet för att utveckla dina kunskaper och ha kul utan att tävla, oavsett är detta gruppen för dig.

Vi ser gärna att du själv förmedlar målet med din träning till tränarna för att de på bästa sätt ska kunna hjälpa dig att utvecklas.
Drömmer du om att börja döma tennis, tävla, bli timtränare?

Gruppindelningen sätts mot bakgrund av ovanstående utifrån individuella förutsättningar.

Krav och förmåner för Junior

• Spelaren har möjlighet att delta i BTK:s klubbfys.
  • Spelaren har en god inställning till sin träning och sin personliga tennisutveckling.
  • Spelare över 13 år medverkar efter förfrågan från tränare som funktionär vid klubbarrangemang.